zondag 21 december 2014

Nog wat Stonefield.


Even een kort blogje met een up-date van de Stonefield.
Vier blokjes zijn klaar en de vijfde is in wording .



Deze laatste nog even afmaken en dan  mijn quiltkamer ombouwen tot logeerkamer.

En na" Heel Holland bakt" is " Heel Holland breidt" ook een nieuwe hype.
Overal zie ik wolletjes en ook ik ben weer bezweken voor een verleiding.


Ga mee doen met het breien van de Retro Sampler . Een project dat Wieke ( klik) organiseert.
Zal nog wel even moeten oefenen op de techniek van het inbreien maar daarover is zo veel te vinden op you tube (klik) , moet lukken.


17 opmerkingen:

Bed, breakfast en quilts zei

Anders kun je altijd nog een blokje voor je Stonefield breien!

Trui zei

Mooie blokjes voor de stonefield!
Tja, het lot van quiltmoeders he? Rond kerst moeten we wel even stoppen met quilten om kinderen te kunnen herbergen! Maar...dat zou ik ook niet willen missen :)
Ik heb besloten komend jaar géén uitstapjes meer te maken op haak of brei-gebied! (benieuwd hoe lang ik dat volhoud, hihi), maar ik wens je veel succes met je retro-sjaal-project.
Fijne feestdagen en lieve groetjes,
Trudy

Anoniem zei

je stone field wordt prachtig en mooie wol hoor gr Marielle

Hermie zei

Mooie blokjes en supermooie wol, ik ga het toch maar niet doen, want dan krijg ik de sokken niet af die ik nog wil breien

Ageeth Dorsman zei

Wat appliceer jij toch prachtig! Je blokjes zijn wonderschoon geworden. En zou het heel besmettelijk zijn, dat breivirus? Ik heb er ook al zo'n last van.... En zeker als ik de geweldige wolletjes zie, die jij gaat gebruiken voor de retro-sampler. Groot gelijk, hoor, lekker genieten van zowel het quilten als het breien. Fijne feestdagen gewenst en groetjes van Ageeth.

Yvonne zei

Zo te lezen begint 15 weer met een nieuwe hype! Worden vast mooi met die wolletjes. Je blokjes zijn weer prachtig, vooral die besjes, super!

Sieneke zei

Oh fijn van genieten hoor. En je hebt mooie wolletjes...fijne dagen gewenst.

Saskia Smit zei

Mooie blokken. En breien, daar begin ik voorlopig even niet aan. Het patroon dat ik heb liggen is ook zo'n mega-geval, dus eerst de quilts afmaken

Anny zei

Mooi, die blokjes.en.. Van Wieke's nieuwe project had ik nog niet gehoord. Ik ga even denken of ik mee ga doen. Lijkt me naast heel leuk ook best leerzaam. Dank voor de tip. Anny.

jolanda zei

Wat een mooie blokjes heb je gemaakt! Vooral de onderste zal veel werk geweest zijn met al die kleine rondjes.

betty prins zei

Lieve blokjes zijn er bij gekomen en wat een mooi wolletjes...succes met het inbreien..

Else zei

Mooie Stonefield blokjes heb je er weer bij geprikt! En dan straks aan de breipennen met dat geweldige garen dat word een feestje op je pennen. FIjne feestdagen dikke knuffel van mij

Elizabeth zei

Wat een geweldig mooi garen heb je klaarstaan, dat belooft al veel moois!
Breien verleer je zomaar niet en idd zijn er zoveel handige filmpjes op internet...
Je applicatieblokjes zien er zo mooi uit, zo netjes gedaan!

Groetjes, Elizabeth

quilting Jeannet zei

Leuk je wolletjes Martine! ik twijfel nog even tussen de shawl, maar daarvan ben ik er al één aan het breien, of de pinwheeldeken waar ik een patroontje van heb, maar de wol is super!!

marga zei

O wat laat je ons veel mooi's zien. Prachtige blokjes en een mand vol mooie wol. Nu nog goed plannen met de vrije uurtjes om er mee aan de slag te gaan.
Fijne feestdagen.
Groeten
Marga

Chris zei

Leuk, die Stonefield blokjes. Leuk werk is dat hè?!
Dat zijn mooie bolletjes. Ik ga eens bij Wieke kijken. Maar ga niet meedoen hoor, moet eerst dingen afmaken, haha!

Wilma zei

Mooie Stonefieldsjes! Veel plezier met de brei retro sjaal, breien is ook zo leuk!