donderdag 23 mei 2013

Weer een WIM.

Een paar weken geleden zag ik bij Ingrid heel mooie mandjes blokken voorbij komen . Helemaal mijn ding , combinatie van patchen en appliceren. Niet om meteen aan te beginnen maar een WIM.
Het was Sweet William van Susan Smith en op haar blog las ik dat ze zich had laten inspireren door een quilt uit het boek Treasury of American Quilts.
Toen wou ik niet alleen het patroon maar ook het boek en dat vond ik  tweedehands bij Amazone.


Prachtig boek met heel mooie quilts waarvan een aantal met patronen maar van de mandjes alleen maar een plaatje.
 Inmiddels ook het patroon  besteld bij Susan en dat was razendsnel hier. Blijf het fascinerend vinden dat je met een druk op een knop  iets in Amerika en iets in Australie kan bestellen en het dan een week later op de mat ligt.


Verder is het natuurlijk heerlijk weer om met lapjes bezig te zijn .
 Dacht nog even dat een haperende naaimachine roet in het eten zou gooien totdat DH zei : "Je hebt toch nog zo'n kleintje".
Die staat nu dus na jaren weer te pronken op mijn tafel en maakt na wat drupjes olie weer prachtige steekjes.

En dan lag vorige week  eindelijk de Quiltmania in de bus en kon ik weer verder met de Mysterie.
Zulk leuk werk.

14 opmerkingen:

Marie-Anne-José zei

Ja, heel leuk de mysterie. Ik had gisteren pas de quiltmania, maar ben er ook met veel plezier weer mee verder gegaan, vooral met de nieuwe applicatie techniek uit Veldhoven.
Groetjes Marianne

Every Stitch zei

I have just bought that pattern too - very tempting isn't it? Your work is lovely!

Lady Locust zei

Hello,
I hope you can translate this and read it. Your blog is wonderful. I have this book as well. I hope you enjoy it and are inspired by it as much as I have been. Old quilts just seem to speak to the soul.
Smiles,
JoeyLea
http://www.thelocustblossom.blogspot.com/

yvonne zei

Heb ook het patroon binnen gekregen .
En popel om er mee te beginnen .
Maar eerst dingen afmaken .
Fijn weekend gewenst .

Supergoof zei

Sweet William is een ontzettend leuke quilt om te maken!
En dat boek,.... wooh!
Daar ga ik ook naar speuren >>>>>>>>>>>>>:o)

Dankjewel voor de tip!
:o)

Phyllis zei

Ja, die FW's he, fantastisch zijn ze, zo betrouwbaar, heerlijk toch. Leuke blogpost!

Sieneke zei

Hoi Martine ,

Heerlijk genieten van dat mooie boek,
Is inderdaad helemaal jou ding ,

Fijn weekend gewenst

Gr. Sieneke

Lida zei

Lekker bezig dus en wat een mooi machientje om mee aan de slag te gaan! Genieten dus van boeken en steekjes!
Knuffel
Lida

quilting Jeannet zei

Heerlijk Martine, het is idd een erg mooie quilt, en wat je man al zegt, de featherweight is er toch nog? Zo gaat het hier ook als pfaf het laat afweten.

quilting Jeannet zei

Nou kijk ik nog eens goed Martine, maar wat ligt daar voor prachtige quilt onder dat machientje? Ik dacht die orange peels veel kleiner waren. Dis is een hele mooie maat.

Heleni zei

Dat lijkt me ook zo'n mooi quilt om te maken Martine. Wat een prachtig boek lijkt me dat ook.
Wat zeg je, heb jij de Quiltmania AL gekregen? Ik zit nog steeds te wachten. Wel erg laat.
Wat een heerlijk werkplekje heb je voor 't raam.

Chris zei

Oh wow Martine, dat is een mooi boek en wat een prachtig patroon!! Dat wordt een juweeltje.
Die Singertjes zijn toch onverwoestbaar.
De kindjes vind ik ook zo leuk. Lijkt me inderdaad een enig werk. Veel plezier er mee

Saskia Smit zei

En wat ga je weer snel met je kinders. Mooie projecten.

Yvonne zei

Wat een prachtig patroon heb je gekocht Martine, kan me helemaal indenken dat je daar voor gevallen bent! Fijn dat je FW zo lekker snort. Ziet er leuk uit met die quilt.