vrijdag 4 mei 2012

Het beursje


Nazorg of een hulplijn. Dat was wel nuttig geweest na de workshop van Reiko.
Als je thuis aan de gang gaat met het patroontje kom je toch veel dingen tegen waarvan je de uitleg al weer vergeten bent of die je nog even had willen vragen.
Maar inmiddels ben ik een heel eind gevorderd met het beursje en ben ik helemaal fan van needle turn applique.
Een lapje is er maar verknipt dus dat valt mee.
Alleen met plakvlies en vliesofix heb ik nooit op goede voet gestaan.
De geplakte stofjes worden bij mij altijd wat kreukelig en de zool van mijn strijkijzer heeft het weer heel zwaar gehad.


30 opmerkingen:

Annelies zei

Je bent ver en wat is je appliquatie mooi geworden !

Phyllis zei

Wat is je applique mooi & wat knap dat je al zover bent. Ik heb de workshop ook gedaan en ben net als jij geen fan van vliezen & fixen, zie daar nog wel tegenop...
Laat je het beursje weer zien als hij helemaal af is?

Made by Meet zei

Beeldschoon! Wat kan je prachtig appliqueren!
groetjes Meta

Elly L zei

Wat ben jij al ver. Ik ben nu het laatste mandje aan het appliqueren en dan moet ik nog alles borduren. Het liefste was ik er ook mee verder gegaan en niet naar mijn werk gegaan, maar helaas.

Nathalie zei

onze quiltjuf legt altijd een velletje bakpapier over het vliesofix gebeuren, zo blijft in elk geval je strijkijzer schoon. En niet stomen helpt misschien? Of had je die al uit staan? Het wordt wel prachtig!

Jeanneke zei

Wat een beeldschoon beursje! Jij bent een pikeur in appliqueren, mijn complimenten!
Ben ik niet kapot van vliezen en co., maar bakpapier is in voorkomende gevallen ook mijn grote hulp, zeg maar gerust: redding.
Groetjes,

Jeanneke.

quilting Jeannet zei

Het is anders wel een dotje Martine, maar ik zou het je beslist niet nadoen, daar zijn mijn Hollandse vingers te groot voor vergeleken bij die kleine soepele Japanse vingertjes van Reiko gecombineerd met haar engelengeduld.

Vlijtige Handjes zei

Het is een schatje Ik was nooit zo van de appli maar nu wil ik deze manier ook eens proberen. Pietepeuterig en strijkijzer gaan bij mij ook niet zo goed samen.

Rennie zei

Wat een schatje. Je Bee vriendinnen zijn benieuwd naar je verslag! We willen graag meegenieten van je opgebouwde vaardigheden. Tot donderdag!

GRANNY'S HOUSE zei

Schitterend en zo mooi van kleur.

Groetjes
Ines

AnitaS zei

Al je geploeter is het waard. Wat is het mooi geworden.

Heleni zei

Hartstikke leuk Martine.

Heleni

Debby zei

Knap, hoor! Ik snap nooit iets van die tas-patronen. Mooi geappliceerd!

Groetjes Debby

Johanna Zweden zei

Heb weer even je site bij gelezen, en weer genoten,

Helaas kan ik niet veel schrijven, maar geniet dus van het even kijken ,

Groetjes van één hand, grinnik


Alvast een fijn weekeinden Joke

Yvonne zei

Diepe bewondering voor je mooie werk Martine. Ondanks de slechte nazorg heb je er een prachtig werkje van gemaakt!

Chris zei

Ik vind hem enig! Geweldig leuk patroontje.

Jossie zei

Wat is dat een leukerdje. Hier ook altijd wat problemen met vliesofix, maar een bakpapiertje helpt inderdaad.

Ineke zei

Wat een prachtig mapje wordt dit!!!
Groetjes en fijn weekend

Guusje, zei

Het ziet er prachtig uit, het needleturn is ook steeds meer mijn ding aan het worden.

Anja.M zei

Prachtig ! en wat een priegel werk.
Quilt groetjes Anja.

Kleine Vingers zei

Dat ziet er prachtig uit. Waarschijnlijk kom ik nog veel dingen tegen die ik niet heb gevraagd en de uitleg in het japans is voor mij te hoog gegrepen. Dus ik vind het reuze knap hoever u gekomen bent!
Hartelijke groeten

Millie en Miles zei

wouw wat een schattigje !!! en wat lijkt het me enig om reiko echt ontmoet te hebben bijzonder hoor !!! Ziet er supergoed uit !!

Hubertine zei

Ziet er goed uit!! Het oefenen werkt dus wel!!!
Groetjes, Hubertine

Anoniem zei

Hoi Martine,
Ik heb je net de Liebster Blog Award gegeven, omdat ik jou blog zo'n insperatie vind. Kijk wat het inhoud op mijn blog: http://mijn-poppenkleertjes.blogspot.com/

groetjes Marijke

Anoniem zei

Ik zit vol bewondering naar de (uitvergrote) foto te kijken, wat ontzettend prachtig Martine!! Complimenten hoor!!

sylvia zei

ondanks wat kleine probleempjes is het wel erg leuk aan het worden!!
en vliesofix strijk ik altijd met bakpapier ertussen: dan blijf ik vriendjes met mijn strijkboutzool!!!

Lisette zei

Wat is het een schatig beursje. Zoooo lief en mooi gemaakt! Groetjes,Lisette

Gert zei

Ondanks dat het maken met wat horten en stoten verlopen is, ziet het er wel erg mooi uit. Ik heb afgelopen weekend nog een tijd bij Reiko staan kijken tijdens de OEQC in Veldhoven, mooi om haar te zien werken.

MarianneP zei

Wat een beeldschone applicatie en zo mooi gedaan! Ik gebruik bij vlisofix altijd een oud strijkijzer wat geen stoom heeft en een gladde zool. (voor een paar euro in de kringloopwinkel)

Sieneke zei

hoi martine

dit beursje is helemaal jou ding,
wat en schatje ,,,vind dit zo knap gedaan ,,, is het nog gelukt met de hulp lijn of nazorg,
lieve gr sieneke